KiSAH.CERiTA.HiDuP

... ungkapan KiSAH dalam menCERiTAkan rahsia rongga keHiDUPan ...

- KaWAn(TEMAN)SAhABAT -

Xthu nk postin pe kli ni .. Cma nk kngsi sket psal mkna KAWAN.TEMAN.SAHABAT ..


KAWAN
mereka akan berada di sisi ketika waktu senang untuk ketawa dan bergelak ria bersama tetapi jarang meluangkan masa untuk mendengar rintihan kita


TEMAN
mereka akan berada di kala saat susah datang melanda untuk mendengar keluh resah yg ada tetapi adakalanya mereka tidak mampu untuk mendengar semuanya dan adakalanya sukar untuk mereka memberi teguran kerana takut disalah ertikan


SAHABAT
mereka akan senantiasa berada di sisi ketika senang untuk ketawa dan bergelak ria bersama,
mereka lebih kerap meluangkan masa untuk mendengar segala isi yg terbeku di dalam hati kita
mereka adalah pendengar yg setia pada keluh resah kita
dan mereka lah yg sudi menghulurkan tangan tatkala kita jatuh tersungkur atau menjadi benteng sandaran apabila kita jatuh ke belakang
mereka lah yg boleh memberi dan menegur kesilapan kita dengan kata2 semangat dan kritikkan yg membina demi kebaikkan sahabat mereka bukan sahaja di dunia malah di akhirat juga...
insya-Allah..



credit tu kak lisawan =0

KeMbALi BeRtauT

Salam kerinduan utk kalian yg msih mmndng n mlihat . Lma jgak ak x update dlm kisah.cerita.hidup ni ek?? Yer ar da mslah sket yg xdpt dielakkan, tpi alhmdulillah dh settle dh . so, to all readers plizz accept ma apologizes . Agk2 dh bpe lma ak x postin kat sni ek?? Da jgak ar smpai minggu2…

Akcelli, ak pn xtaw nk postin pe kat sni, mcm2 kot hppen tu me . erm.. cmner klu ak citer sket ltest evnt yg ak pg?? bleh kot kn?? K2, meh nk crita sket pe . bru2 ni, ak bru je hadri satu majlis kenduri ank kpd pngrah kolej aku . yg mnrik nya, ank dya kwen ngan slah seorg ahli kumpulan nasyid saffone . nmanya hafiz . so, kra mcm attend mjlis knduri artis la.. tpi yg ak bngganya, cmner la pngrah ak ni bertuah dpt mnntu dri ahli kumpulan nsyid, mmng untung la ank pmpuan dya tu . tmbh2, bro hafiz ni pnh jdi coach team nsyid ktorg . xtahu la lps ni, dya nk x lgi jdi coach team nsyid ktorg .

Kumpulan nasyid saffone pn da dtg jgak, n diaorg la yg hndle mjlis tu . yg plik tu smpai 3 org ats pntas, yg berckp sorg jer . hihi . lps tu, mmng xsah la klu xnynyi . fuh, mantop ckp kau . best ar . walaupn, sound system cm da xkna jer . ak yg kat luar dwn tu pn lyn jer lgu diaorg .
Msa kat luar dwn tu, mcm2 mnusia n rgam yg ak jupe . kwn mak ak, ak jupe . cg pn ak jupe . mmber pn ak tgur . kra bes ar . dgn nasi pn (ok kot.. huhu) . yg xbes nye, ak xleh mkn byk . ak mkn skit jer, dh knyg . aduh, kmpunan ak nk mkn yg len . xper la . dh abis sume tu, ak ngn mmber len pg ar tngkp gmbr kat ats plmin tu .

Dh la plmin tu mix wrna putih n biru, rekaan pn leh thn . so, ktorg tngkp ar gmbr, brgn nk jdi pngntin . xpun ltihan sblm yg real nyer (bleh thn gatal ak ni =p) . dh la ktorg dua je llaki yg len sumer pmpuan, kami ni (ak ngn mmber laki) kna cver mlu kot . dh la rmai kat dpn mata . nk xnak blasah jer la .

Abis jer sumer tu, ak pn blik ar dlm kul 6 lbih cmtu kot, ntah nper ak rsa ltih jer . tpi plik tdo lmbt gak.. aih..!!


(lps ni klu da msa n klu ada ak post kn gmbr ktorg plak, sbb yg tke pic mmber ak ..)




Lps ni da knduri plak kat PD, tgk pe crita plak ak dpt .
dh la lps ni ak jdi ‘mngsa cti2 jlan’

Soyanara.. xD