KiSAH.CERiTA.HiDuP

... ungkapan KiSAH dalam menCERiTAkan rahsia rongga keHiDUPan ...

KiTaraN InSan DiAjaR


Alhamdulillah...
Kije yg slama ni menimbun2, dh berkurang sket . boleh la ak rest skit . xda la sampai lupe kije laen .
Cuma rehat yg aku utamakan . sekejap .

dalam masa tu . rmai mmber2 ak yg dah blik cuti . eh??? cuti??
nape kiteorg xda cuti bulan ni??

tidak!!
masih lagi dgn kelas .
masih lagi dgn TTO .
masih lagi dgn assignment .
masih lagi dgn 'leteran' lecturer .
masih lagi terasa bosan .


Agak2 hidup kor-wang cam ni tak??? =.='

but, orang2 positif berkata : 'life must go on'
so, go on je la . cma jgn la men2 ye . nak men xpe .  
" CUMA JGN MEN2 "


DiTimbun . MeNimBun

Se-PuLuh . 

Bukan sekadar nombor, bukan sekadar angka, bukan jua skadar mmbaca .
sebuah tafsiran dalam pngalamn yang pelbagai,


Oktober . mungkin bulan ku yang terduga .
banyak sgat tugasan n 'tugasan' yang ak kena bereskan,


Sempit dalam kesempitan - kerna kehitaman
 
dalam minggu saje dah macam2 kije aku . kerja persatuan . program nnti . study grup
memang mngegar sel2 neuron ku . ak cma khuatir . tkut2 mnjadi aktif tak sudah .

n sumenye nak mnggu ni . mak aih ..

mggu depan lak
menghadap parajurit kosong matanya . mmbentangkan present-tension .
subjek EngLish tak pe ag
ni GerMan . kna present lam bhsa german lak tu ..
blum pernah lagi terlintas aku nak present dalam bahasa Deutschland

Tapi tak pe, aku suke . tak taw sbb pe . mungkin sebab menyukai . atau adkah kerna ingin menguji diri?


p/s : jam kul 2 pagi, smpat lagi ak post .

SePu1uH..

Salam,

Sedar tak sedar (kalu sedar la), dah masuk bulan oktober pn . pe yang aku buat bulan2 sebelum ni?
Tak semampu aku nak mengimbau kembali episod lalu, kata aku "Hidup kena terus ke depan, takkan nak undur" . 

cuma yang belakang jadikan rujukan, yang depan jadikan perjalanan .

Sama2la kita bersyukur kepada yang Maha Mengetahui segala2nya kerna masih diberikan peluang untuk bernafas . bernadi . di atas muka bumi bulat ini .

Menantikan suatu tragedi di bulan oktober . ingin saja tragedi nya bahagia . bahagia dalam ingatan menghadirkan kekuatan untuk hari2 depan .

Apakah 'makanan' ku oktober ini? ku tunggu ...


TRAGEDI OKTOBER
Tak sanggup lagi aku
Mengenang kisah lalu
Keganasan menghantui diriku

Biarkan ia pergi
Menjadi suatu misteri
Bagaikan tiada hati yang peduli

Tak mahu ku ingat lagi
Apa yang telah terjadi
Tragedi Oktober

( korus )
Sesalan aku hanya untukmu sayang
Ampunilah segala dosa-dosaku
Bagiku kau bukanlah lawanku
Kekasihku...

Hanya satu ku pinta
Kujujuran darimu
Berilah peluang hidupmu

Aku rela bersama
Meranjau onak duka
Agar berkekalan hendaknya

Tak mahu ku ingat lagi
Apa yang telah terjadi
Tragedi Oktober

( korus )
Sesalan aku hanya untukmu sayang
Ampunilah segala dosa-dosaku
Bagiku kau bukanlah lawanku
Kekasihku...


p/s : tak da kena mengena pun lagu awie ngan aku.. haha