KiSAH.CERiTA.HiDuP

... ungkapan KiSAH dalam menCERiTAkan rahsia rongga keHiDUPan ...

Mengisi peNGORBANan dalam Pengalaman .




Salam eidul adha,
utk smua pmbaca KiSAH ku ni..

Ak mulai pagiku dgn bangun dari tidor, pagi yg tak sama dgn pagi2 raya sblum2 ni .. Bkn bermksud ak mghrap, tpi ingin mnyatakan kelainan .

Raya kali ini, ak beraya kat umah pak sdara ak . Tak jauh dari hstel ak, cma jauh dari kg ak .
Rsa2 nye ini kali pertma ak brya korban bukan dekat kg . Mncari pnglaman, mungkin . hehe

Macam biasa, pagi2 pergi solat raya . Dgr khutbah yg mcm ceramah - mcm xda semangat je khatib tu baca =.=' . Pastu balik . - itu je -

Tak da la . Mcm ak sbut sblm ni "mencari pnglaman, mungkin" .
Rupe2nye btol .

Ak kna lpah daging korban yang terkorban . Tgk org 'korban'kn lmbu tu dah biasa bg ak . Tapi ini LAPAH .
Mule2, series . len mcm je feeling dia .

Yela 1st time kn .. haha
pegang je pisau tu ke hlur ke hlir . dah smpai je, bahgian lembu . mule2 cm takut2 je . Ntah mna pergi tkut tu, tbe2 je tgn ak trus pgag otot lmbu tu . 

mcm best je ! haha..

pe ag, layan je la ak ni . trus buang lemak2 tu . asingkan yg mna patut.

mule2 dtg situ, siyes . mmng ak rasa bosan . yela, sebab tgk org sembelih je . 
but, terubat jgak bosan ak .. =)

tapi yg ak kagum sgt .
bkn hebatnye pkcik tu blah tulang lembu tu ngn kapak ,
bkn hebatnye tuk imam tu smbelih lembu tu ,
bkn hebatnye mrk memegang lmbu tu sblm dismblih .

tpi, semangat PERPADUAN & KERJASAMA pnduduk stmpat..
memang ak kagum . ak tgk . ak nilai ..

kn bgus klu sume pnduduk MALAYSIA cmni - bsr sgt

kn bgus klu kat kolej ak cmni . tpi apa pkn dya . klu dah ego yg terdpt dlm diri tu BESAR kn .. nk wat cmne, haha .. tpi, skurg2nye berkorban la . xsalah kn?

papepn, ianya mmng pnglaman baru bagi aku . mcm nak je wat lagi ..

slain mngmbil iktibar n pngjaran tntng pristiwa pngorbanan bulan ini , 
pengalaman dalam pngorbanan jga penting . 
kerna penglaman mencipta perjalanan .

 .. sekali lagi ..
~ SALAM EIDUL ADHA ~

0 HEARTBEATs:

Post a Comment